Κυριακή 7 Απριλίου 2013

Εἶναι ἀδύνατο νὰ βελτιωθεῖ ὁ κόσμος ἐάν πρῶτα δὲν βελτιωθεῖ ὁ ἄνθρωπος

Πλάτωνας: Όλοι γνωρίζουν για τον Έλληνα Φιλόσοφο, σωστά? Ελάχιστοι όμως γνωρίζουν πως δεν ήταν το πραγματικό του όνομα, γιατί κανονικά ονομαζόταν Αριστοκλής. Ελάχιστοι επίσης γνωρίζουν για την ζωή του. Γιατί όμως η πλειοψηφία των Ελλήνων και αυτών που γνωρίζουν πως είναι σημαντικό πρόσωπο για την Φιλοσοφία και τον ιδεαλισμό δεν έχουν τις απαραίτητες γνώσεις για το έργο του? 


Κατά τη γνώμη μου και το τονίζω, κατά τη γνώμη μου, οι άνθρωποι βρίσκουν χρονοβόρα πράξη το να ερευνούν μέσω των βιβλίων, δεν ασχολούνται με το διάβασμα τόσο όσο θα έπρεπε για να κερδίσουν τις γνώσεις που χρειάζονται. Οι περισσότεροι από εμάς μάλιστα σπάνια καταφεύγουμε πλέον σε βιβλία για πληροφορίες που αναζητούμε.
Πού θέλω να καταλήξω λοιπόν:
Έτυχε σήμερα το απόγευμα να παρακολουθήσω σε επανάληψη μία εκπομπή στην τηλεόραση, την ''Animated* Φιλόσοφοι'' μαζί με τη λατρευτή γιαγιά μου. Σε μία πολύ όμορφη ατμόσφαιρα συζήτησης και χαλάρωσης, δεν τολμήσαμε να αλλάξουμε κανάλι κατά τη διάρκεια του επεισοδίου και δεν σταματήσαμε να συζητάμε γι'αυτή. Μπορεί να ήταν σε επανάληψη, αλλά δεν γνωρίζαμε για το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Η γιαγιά μου είπε:
«Κοίτα με, ξέρεις πως είμαι αγράμματη, και όμως αυτό το πρόγραμμα όσο ανίδεη και αν είμαι μου κίνησε το ενδιαφέρον. Με έκανε να καταλάβω πράματα για τον Πλάτωνα που δεν γνώριζα γιατί ποτέ δεν θα καθόμουν να ψάξω γι'αυτά, δεν ξέρω πως.»
Κατάλαβα πως η τηλεόραση πια έχει λίγα προγράμματα τα οποία αξίζουν πραγματικά όπως αυτό για το οποίο γράφω αυτή τη στιγμή. Ο τρόπος με τον οποίο αφηγείται ο κύριος Γιώργος Χατζηβασιλείου την ζωή και τα επιτεύγματα των μεγάλων Ελλήνων φιλοσόφων δίνει σε μικρούς και μεγάλους τηλεθεατές την ευκαιρία να δουν ένα κομμάτι της ιστορίας με διαφορετικό μάτι. Γεννά ερωτήματα. Καθώς ψάχνουμε τις απαντήσεις, εκείνες φέρνουν την γνώση. Η γνώση βελτιώνει τους ανθρώπους και αν δε βελτιωθεί ο άνθρωπος, δεν βελτιώνεται ο κόσμος.
*Anima=Ψυχή στα λατινικά
 Στην περίπτωση αυτή, σε μορφή κινουμένου σχεδίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.